Oyun fanatikleri milli takım'a girecek
Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF), oyun fanatikleri arasından 'milli takım' kurmaya hazırlanıyor
Dijital oyunlar milli takımı kuruluyor. Türkiye’de konsol, mobil, bilgisayar gibi çeşitli platformlarda, dijital
oyunları oynayan 20 milyon kişi arasından seçilecek olan en
yetenekli oyuncular, uluslararası resmi turnuvalara katılacak.
Türkiye’de dijital oyun sektörünün 250
milyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirten TÜDOF Başkanı Mevlüt
Dinç, şunları söyledi:
“Sektörün dünyadaki büyüklüğü 70 milyar dolara ulaşırken
Türkiye’nin bu kadar geride kalması büyük bir eksiklik. Türkiye,
oyun sektöründe büyük potansiyel taşıyor. Türkiye’nin en yetenekli
oyuncularını bulup takımımızı kuracağız. Sonra da Milli takımımızla
birlikte uluslararası arenaya çıkacağız. Kazanacağımız başarılar
sayesinde oyun sektörü de büyüyüp, yurtdışındaki adımlarını
hızlandıracak. Milli takımımızın yurtdışındaki başarıları sayesinde
Türkiye’deki dijital oyun sektörü 5 yıl içinde 1 milyar dolara
ulaşacak.”
LİGLER KURULACAK
Ülke çapında yapılan turnuvaların özenle izleneceğini belirten
Dinç, şöyle devam etti:
“Her oyunun müdavimleri var. Öncelikle her oyun grubu için ligler
kuracağız. Oralarda en yeteneklileri belirledikten sonra ortaya tek
bir takım çıkacak. Onlar resmen
profesyonel sporcular gibi bu işin antremanlarına, kamplarına
katılacak. Amerika, Güney Kore ve Avrupa’nın bazı
ülkelerinde çok büyük çaplı turnuvalar oluyor. Bunlara katılmanın
yanı sıra oyun ihracatı konusunda da çalışacağız. Milli takımımız
turnuvalarda ne kadar başarılı olursa,
oyun ihracatında da o kadar işimizi kolaylaştıracağız. Türkiye’de
şu anda başarılı oyun üreticileri kendini göstermeye başladı.
Dijital oyun sektörü ve oyuncular omuz omuza verecek.”
10 MİLYON FANATİK
Türkiye’de 10 milyon kişinin ‘oyun fanatiği’ olduğunu söyleyen
Dinç, şunları söyledi:
“20 milyon oyuncunun içinde ciddi şekilde vaktinin büyük bölümünü
oyuna ayıran bir kitle var. Özellikle online oyunların fanatikleri
giderek artıyor. Artık çoğu kişi bilgisayarla değil gerçek
rakiplerle oyun oynamak istiyor. Türkiye’de en çok futbol, bilim kurgu ve savaş
oyunları oynanıyor. 13 yaş ve altındakilerin birçoğu oyunları hala
konsoldan oynuyor. Daha üstündekilerin yüzde 80’i ise internetten oynamayı tercih ediyor.
Tablet bilgisayarlardan ve cep telefonlarından oynanan oyunlarda da
ciddi artış var. Online kanaldan oynanan oyunların payı şimdiden
yüzde 50’nin üzerine geçti.”
PARA KAZANACAKLAR
Dijital Milli Takım’a seçilecek olan
kişilerin, uluslararası organizasyonlara resmi katılım
göstereceklerini yineleyen Mevlüt Dinç, şunları söyledi:
“Aynı futbolcu ya da basketbolcular gibi
lisanslı oyuncu olacaklar. Resmi
sıralamaya göre bireysel puanları olacak. Federasyon henüz çok yeni olduğu için hazırlıklarımız
devam ediyor. Hem internette hem de kapı kapı dolaşıp Türkiye’nin
en yetenekli oyun fanatiklerini tespit edeceğiz. 2013 yılının başından itibaren arama çalışmalarına
başlanacak. Online turnuvalara katılan milyonlarca oyuncu
birbiriyle etkileşim halinde. Onlara ulaşmak bizim için zor
olmayacak. Tüm turnuvaları izleyip gençleri keşfedeceğiz.
Lisans alıp uluslararası platformda
Türkiye’yi temsil edecek olan sporcular elbette para da
kazanacaklar.”
ONLINE'IN PAYI YÜZDE 60'I BULDU
- Dijital oyun sektörünün büyüklüğü 70 milyar dolara ulaşıyor.
- Türkiye’de oyun sektörü 250 milyon dolar
büyüklüğünde.
- Türkiye’de 20 milyon kişi oyun oynuyor.
- Online kanal üzerinden oynananan oyunların payı yüzde 60’lara
kadar çıkıyor.
- Dünyada 1 milyar kişi farklı kanallardan oyun oynuyor.
- Sektörün Türkiye’de 5 yıl içinde 1 milyar dolara ulaşması
bekleniyor.
- Dijital oyun sektörünün gelecek 10 yıl içinde 150 milyar dolar
büyüklüğü yakalayacağı tahmin ediliyor.
YABANCILAR TÜRKİYE'DE OYNAMAK
İSTİYOR
Mevlüt Dinç, yabancı oyun şirketlerinin Türkiye’yi markaj altına
aldıklarını belirterek, şöyle konuştu:
“Özellikle Amerika ve Güney Kore’li oyun şirketlerinin gözü
Türkiye’nin üstünde. Büyük potansiyel taşıyan Türk oyun sektörünün
ve genç nüfusun farkındalar. Biz de federasyon olarak yabancı
şirketlere yol gösterici olacağız. Burada yatırım yapmalarını
sağlamak istiyoruz. Türkiye’de oyun geliştirmeyi desteklememiz
lazım. Sektör ancak böyle büyür. Devletin desteği de çok
önemli.
Ekonomi Bakanı da oyun sektörü ile teşvik ve destek açıklaması
yaptı. İç pazara yönelik de desteğin olması gerekiyor.
Üniversitelerle de iş birliği başlattık. Tasarım ve oyun planlama bölümlerinin açılması lazım.
Şu anda Orta Doğu Teknik Üniversitesi,
Bahçeşehir Üniversitesi ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde çok güzel girişimler
var. Yerli oyun geliştirmenin öne çıkması sektörü gelişecek.”
TÜDOF İletişim Bilgileri ;
Türkiye Digital Oyunlar Federasyonu
Ulus İşhanı A Blok Ulus / Ankara
( 0312 ) 210 39 60
[email protected] | www.tudof.org