Oyun dünyasının dev ismi 3'e bölünüyor, sektördeki tüm dengeler değişecek
Oyun dünyasının önde gelen şirketlerinden Embracer Group, karmaşık yapıdaki imparatorluğunu daha yönetilebilir hale getirmek için üç farklı şirkete ayırma kararı aldı.
Embracer Group, son dönemde yaşadığı finansal zorluklar ve stratejik sıkıntılar nedeniyle bünyesindeki şirket yapılanmasında büyük bir değişikliğe gidiyor. Şirket, yapılan açıklamaya göre, kendini üç ayrı halka açık şirkete bölme kararı aldı. Bu stratejik hamle, şirketin daha odaklı ve yönetilebilir bir yapıya kavuşmasını amaçlıyor.
Embracer Group'un bu yeni yapılanması, özellikle yüksek bütçeli AAA oyunlar ve popüler oyun serilerini yönetecek olan 'Middle-earth Enterprises & Friends', masa oyunları segmentinde faaliyet gösterecek 'Asmodee' ve bağımsız oyun geliştiricilere odaklanacak 'Coffee Stain & Friends' olmak üzere üç ana dalda şekillenecek.
Middle-earth Enterprises & Friends, Crystal Dynamics, Eidos-Montréal ve Dambuster Studios gibi önemli stüdyoları bünyesinde barındıracak. Bu şirket, 'Dead Island', 'Killing Floor', 'Kingdom Come Deliverance', 'Tomb Raider' ve 'The Lord of the Rings' gibi değerli oyun serilerinin yönetimini üstlenecek. Şirket, mevcut borsa listesinde Embracer Group adı altında faaliyetlerine devam edecek.
Oyun dünyasının dev ismi 3'e bölünüyor, sektördeki tüm dengeler değişecek
İkinci şirket olan Asmodee ise 'Ticket to Ride', '7 Wonders', 'Azul', 'CATAN', 'Dobble' ve 'Exploding Kittens' gibi popüler masa oyunlarının geliştirilmesi ve pazarlanması ile ilgilenecek. Son olarak, Coffee Stain & Friends; 'Deep Rock Galactic', 'Goat Simulator', 'Satisfactory', 'Wreckfest', 'Teardown' ve 'Valheim' gibi bağımsız oyunların geliştirilmesine odaklanacak.
Embracer Group CEO'su Lars Wingefors, bu değişikliğin her bir ekip ve markanın potansiyelini maksimize etmek ve onlara kendi liderliklerini ve stratejik yönlerini sağlamak amacıyla yapıldığını belirtti. Wingefors, bu yeni yapılanma ile şirketin bir sonraki bölümünün başladığını ve kendisinin bu üç yeni entitenin aktif, kararlı ve destekleyici bir hissedarı olarak kalmaya devam edeceğini ifade etti.
Bu yeniden yapılanma, Embracer Group'un son yıllarda gösterdiği agresif alım stratejilerinin bir sonucu olarak değerlendiriliyor. Şirket, özellikle 2019-2022 yılları arasında, düşük faiz oranlarından faydalanarak Crystal Dynamics, Gearbox Entertainment ve Dark Horse Media gibi birçok stüdyo ve eğlence grubunu bünyesine katmıştı. Ancak, 2 milyar dolarlık bir yatırım anlaşmasını kaybettikten sonra yapısal bir değişiklik yapma ihtiyacı duydu ve personelinin %8'ini işten çıkardı. Ayrıca, Gearbox'ı, değerinin çok altında bir fiyata satarak mali durumunu düzeltmeye çalıştı.