Microsoft'a hodri meydan; "bizi kimse satın alamaz"
Palworld'ün geliştiricisi, Microsoft tarafından satın alınacaklarına dair dolaşan söylentilere net bir cevap verdi.
Bu açıklama, oyun dünyasında büyük bir merak uyandırdı ve sektördeki satın alma söylentilerine dair spekülasyonları yeni bir boyuta taşıdı. Geliştiricinin duruşu, oyunun bağımsız ruhunu ve gelecek planlarını koruma konusundaki kararlılıklarını vurguluyor.
Bu yılın en büyük sürprizlerinden biri, Pocketpair adında küçük bir geliştiriciden çıkan Palworld oyununun büyük başarısı oldu. "Pokemon silahlarla" olarak bilinen bu oyun, Game Pass'te yer alması nedeniyle çok fazla Xbox pazarlaması gördü, ancak bu, Microsoft'un stüdyoyu satın almayı düşündüğü anlamına gelmiyor. Aslında, Pocketpair CEO'su Takuro Mizobe, şirketle herhangi bir görüşme yapılmadığını belirtti.
Bloomberg, Pocketpair'in satın alınması veya diğer şirketlerle ortaklık kurması ihtimali hakkında Mizobe ile konuştu. Pocketpair kurucusu bu fikirlere açık olsa da, resmi görüşmelerin yapılmadığını söyledi. Bunun yerine, Pocketpair küçük kalmaya odaklanıyor—geliştiricinin 55 çalışanı var—ve Palworld için yeni platformlar keşfetmeye devam ediyor. PlayStation 5 ve Nintendo Switch en açık hedefler olurdu, ancak net bir bilgi verilmedi.
Microsoft'a hodri meydan; "bizi kimse satın alamaz"
Mizobe, "Küçük bir stüdyo olmaya devam edeceğiz. Birden fazla küçük oyun yapmak istiyorum. Büyük bütçeli, AAA oyunlar bize göre değil." dedi. Aslında, Mizobe Palworld'ün yapım maliyetinin 6.7 milyon doların altında olduğunu açıkladı ki bu, The Last of Us Part II ve Horizon Forbidden West gibi oyunların rapor edilen bütçelerinin bir kısmı.
Palworld, sadece bir ay içinde 25 milyon oyuncuya ulaştı. Steam kopyaları 15 milyonu oluşturuyor, bu da insanların oyunu 30 dolar karşılığında satın aldıkları anlamına geliyor. Palworld ayrıca Steam'de aynı anda 2 milyon oyuncuya ulaşarak bu etkileyici kilometre taşına ulaşan sadece ikinci oyun oldu.
İleriye bakıldığında, Mizobe, Pocketpair'in başka bir oyununun Palworld'ün popülaritesine ulaşamayabileceğinin farkında. Ancak CEO, geliştiricinin ileriye doğru tek bir ilkeye bağlı kalması gerektiğine inanıyor. Mizobe, "Oyunlar, arkadaşlarınızla oynarken en eğlencelidir. Çok oyunculu modu olmayan bir oyun, yaşadığımız çağda doğru hissettirmiyor." dedi.