Microsoft, oyun sektörünü yeniden şekillendirecek Project Scorpio hakkında açıklamalar yaptı
Microsoft, konsolların da 4K kalitede oyunları destekleyebilmesini sağlayan Project Scorpio hakkında bazı açıklamalarda bulundu.
Günümüzde bilgisayar oyunlarının konsol oyunlarından daha fazla
sevilmesinin en büyük nedeni cihazlar arasındaki görüntü
kalitesinin çok farklı olması. Bilgisayarlarda 60 FPS, 4K
çözünürlük gibi özellikler mevcut ancak bu özellikler yeni yeni
konsollara gelmeye başladı. Kullanıcılarına daha iyi görüntü
kalitesi sunabilmek adına çalışmalar yapan Microsoft, oyun
sektörünü tamamen değiştirecek ve belki de PlayStation'ı sonunda
tahtından edecek Project Scorpio hakkında bazı açıklamalarda
bulundu.
Project Scorpio, önceden tanıtılmış olmasına rağmen yeni
detaylandırılan bir proje. Bu proje kapsamında konsolların da
gerçek 4K çözünürlüğüne erişebilmesi hedefleniyor. Microsoft'ta
çalışan ve Project Scorpio ile ilgili açıklamalarda bulunan Shannon
Loftis, proje sayesinde konsolların bilgisayarlara karşı üstünlük
elde edebileceğini düşünüyor. USA Today ile yaptığı röportajda
bilgisayarların 4K özelliğini tam olarak kullanabildiğine, ancak
4K'yı destekleyen ekran kartlarının konsollardan bile pahalı
olduğuna dikkat çeken Loftis, Project Scorpio ile bu sorunun
ortadan kaldırılacağını ve her konsol oyuncusunun 4K çözünürlüğe
erişebileceğini açıkladı.
Microsoft'un söylediğine göre 4K'yı destekleyen oyunların sayısı
PlayStation'daki gibi bilindik birkaç oyunla sınırlı da kalmayacak.
Project Scorpio için özel bir zaman çizelgesi hazırlanacak ve zaman
çizelgesine göre piyasadaki oyunlar tek tek 4K'ya uyarlanacak.