LoL 6.21 şampiyon güncellemeleri
Oyun severler arasında en çok oynanan, en çok ilgi gören oyunu League Of Legends 6.21 yamasında buff ve nerf alan şampiyonlar hangileri?
League Of Legends (LoL) 6.21 yaması yayınlandı. LoL 6. sezon sonu yaklaşırken yayınlanan yama'daki şampiyon güncellemelerine geçmeden önce Rioter'ların size mesajı var.
"Selamlar Sihirdarlar,
Sezon Öncesi Dönem'in eli kulağında. Dolayısıyla bu yama döneminde, Suikastçı güncellemesi gibi özellikler klavyelerinizin QWER tuşlarında yerini alana kadar birkaç hafta daha her şeyin düzgün işlemesine odaklanıyoruz.
Genel anlamda bizi küçük bir yama bekliyor ama önceden başladığımız bazı düzenlemelerin devamını getirmeyi bu defa da ihmal etmiyoruz. Bu düzenlemelerin bazılarında daha yeni görüştüğümüz yüzler var (Kog'Maw olsun, Nunu olsun) ama bazıları, nispeten bir süredir ziyaret etmediğimiz isimleri (Nidalee, Graves) içeriyor. Sırf torba dolsun diye lafı uzatacak değiliz; o yüzden sizi aşağıdaki ayrıntılara alsak iyi olacak.
Bir kez daha hatırlatalım; Şampiyonlar listesinin başında bu yama döneminin öne çıkandeğişiklikleri yer alıyor. Bu defa öne çıkan şampiyonun adı ''A'' harfiyle başlamadığı için bahsettiğimiz değişikliği gerçekten fark edebileceksiniz.
Bol şans, bol eğlenceler ve Sezon Öncesi Dönem'de görüşmek üzere!"
Dört rioter imzalı bu mesajın ardından yama ile gelen değişiklikleri inceleyelim.
LoL 6.21 Yaması Şampiyon Güncellemeleri
Nidale
6.21 yamasıyla birlikte Nidale küçük bir miktar nerf'lendi diyebiliriz. Oyun içerisinde çok büyük bir fark oluşturacağını düşünmediğimiz bu güncelleme sonrasında Nidale mana yenileme itemini daha önce alacak diyebiliriz.
Puma Sureti'ndeki bekleme süreleri arttı. İlkel Güdü'nün iyileştirme etkisi artık yüksek canda daha az iyileştiriyor.
Nidalee Yama Notlarının yabancısı değil ama bu yama döneminde Nidalee'nin hatalarını cezalandırmak isteyen rakiplerinin yaşadığı hayal kırıklığını ele alıyoruz. Ormanda ceza denince akla takaslardan ziyade ödün vermek geliyor. Kamp temizlemek, haritada baskı kurma olanağından; haritada baskı kurmaksa kamp temizleme olanağından zaman çalıyor ve eğer canınız azsa ikisini de güvenle yapmanız mümkün olmuyor.
Nidalee şu anda bu tür bir dezavantajdan kaçınma konusunda biraz fazla başarılı. Yüksek hareket becerisi ve kamp temizleme hızı, ormanda kaldığı süre boyunca haritada baskı kurma konusundaki fedakârlıklarını en aza indirirken, kaynak yönetimi sayesinde canı neredeyse her zaman dolu oluyor. Nidalee'yi yetenekleri bekleme süresindeyken yakalasanız bile bu bekleme süreleri o kadar kısa ki Yabani Avcı yine de çatışmayı kazanabiliyor.
Özetle Nidalee'nin, rakip şampiyonlara savaşma fırsatı sağlayacak fazla açığı bulunmuyor. Bekleme süresindeki yetenekler veya bir miktar eksik can gibi normal fırsatlar, onun için yeterince düzenli ortaya çıkmıyor. Nidalee'nin rakiplerinin bütün tempoyu onun belirlemesine izin vermek yerine, Yabani Avcı'yla çatışmaya girmek için doğru anları bulabileceklerine güvenmelerini istiyoruz.
Puma Q - Yere Ser
BEKLEME SÜRESİ Bütün yetenek seviyelerinde 5 saniye ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde 6 saniye
Puma W - Atıl
BEKLEME SÜRESİ Bütün yetenek seviyelerinde 5 saniye ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde 6 saniye
Puma E - Pençele
BEKLEME SÜRESİ Bütün yetenek seviyelerinde 5 saniye ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde 6 saniye
İnsan E - İlkel Güdü
İYİLEŞTİRME45/85/125/165/205 ⇒ Eksik can miktarına bağlı olarak 25-50/45-90/65-130/85-170/105-210
ORAN0,5 yetenek gücü ⇒ Eksik can miktarına bağlı olarak 0,275 - 0,55 yetenek gücü
Ashe
Ashe LoL 6.21 yamasında buff ya da nerf almadı, sadece bir yeteneğindeki hata gidedildi.
Q'nun mana bedelini etkileyen bir hata giderildi.
Bu düzenleme tuşlara abanmayı sevenlere geliyor.
Q - Pürdikkat
GİDERİLEN HATA Odak yükü sayısı dörde ulaşır ulaşmaz Q'ya hızlıca basıldığında Pürdikkat'in mana bedelinin birden fazla uygulanmasına neden olabilen bir hata giderildi.
Graves
LoL 6.21 yamasında Graves nerflendi.
Graves rakiplerine doğru atılmadığında Hızlı Tetik artık daha az direnç veriyor.
Graves, rakipleriyle burun buruna gelmeyi seven oyunculara yönelik bir nişancı. Gerçek Hırs, rakipleriyle dişe diş çarpıştığı sırada Graves'e birkaç darbeye direnebileceği bir dayanıklılık sağlıyor ama çatışmalardan saldırarak uzaklaştığı sırada da Kanun Kaçağı'nı adeta tank bir kaçağa dönüştürüyor. Oysa Graves'in savunmaları, saldırganlığının önünü açmaya yönelik olmalı. Bu yüzden ileri atılmadığı zamanlardaki avantajını azaltıyoruz.
E - Hızlı Tetik
GERÇEK HIRS SINIRI 4 yük ⇒ 8 yük
HIRSINDAN ÇATLA Artık rakip bir şampiyona doğru atıldığında 2 Gerçek Hırs yükü kazanıyor
YÜK BAŞINA DİRENÇLER 10/15/20/25/30 zırh ve büyü direnci ⇒5/7,5/10/12,5/15 zırh ve büyü direnci (azami dirençler değişmedi)
Ivern
Aslında Ivern'e bir güncelleme gelmedi, sadece 6.20 Yaması'nın ortasındaki güncellemeleri hatırlatıyor bize Riot.
Bu değişiklikler geçen yama döneminde yapılmıştı. Herkesin görmesini sağlamak istedik.
Genel
CAN BÜYÜME ORANI 74 ⇒ 90
TABAN BÜYÜ DİRENCİ 30 ⇒ 32
TABAN SALDIRI HIZI 0,625 ⇒ 0,644
SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI 2,8 ⇒ 3,4
Kog'maw
LoL 6.21 yamasıyla Kog'maw buff'lanmış gibi görünüyor ama ultisinin her aşamasında gelen 30 hasarlık fark oyuna ne kadar etki edecek bilemiyoruz. Gün içerisinde oynayıp göreceğiz.
R kullanımı başına mana bedeli azaldı, hasar arttı.
Nişancı Güncellemesi sırasında Canlı Havan'ı başlı başına bir hasar aracı olmaktan çıkarıp geri çekilen rakipleri infaz eden bir silaha çevirmeye yönelik düzenlemeler yapmıştık. Şimdiyse Kog'Maw eski vur kaça / yeteneğe dayalı tarzına dönmesiyle birlikte rakiplerinin canı infaz eşiğinin üstünde olsa bile ultisini çok sık kullanıyor ve ultinin mana bedeli de buna bağlı olarak birikerek artıyor. Tabii bu durumda Canlı Havan kullanımı bir sıkıntıya dönüşüyor. İşte bu yüzden Canlı Havan yeteneğini bir yandan Kog'Maw'ın yeni (ya da daha eski) oyun tarzına uyarlayıp bir yandan da Nişancı Güncellemesi'yle keşfettiğimiz o infaz duygusunu korumasını sağlayacak bir düzenleme yapmakta fayda gördük.
R - Canlı Havan
BEDEL 50 mana + Kullanım başına 50 mana (azami 500 mana) ⇒ 40 mana + Kullanım başına 40 mana (azami 400 mana) MANA DEZAVANTAJI SÜRESİ 10 saniye ⇒ 8 saniye
TABAN HASAR 70/110/150 ⇒ 100/140/180
İNFAZ EŞİĞİ 1 Can değeri %25 ile %50 arasında olan hedeflere %200 hasar verir ⇒ Can değeri %40'a yaklaşan hedeflere en fazla %150 hasar verir
İNFAZ EŞİĞİ 2 Can değeri %25'ten az olan hedeflere %300 hasar
verir ⇒Can değeri %40'tan az olan hedeflere %200 hasar verir
Lee Sin
Lee Sin de LoL 6.21 yamasıyla buff ya da nerf almamış. Sadece LoL
6.19 yamasında kaldırılan özellik geri getirilmiş.
6.19 Yaması'nda Lee Sin'in, hedeflerin yanına değil tam üstüne
atılmasına neden olan bir hatayı gidermiştik. Ne yazık ki bu
müdahalemiz, Lee'nin duvarların yanlış tarafına düşmesi gibi çok
daha ciddi sıkıntılara neden oldu. Bu yüzden 6.19'da yaptığımız
değişikliği geri alıyoruz.
LEE KONDU Titreşim Darbesi ve Koruma Güdüsü yine Lee Sin'i
hedefinin tam üstüne gönderiyor
Nasus
Nasus LoL 6.21 yamasıyla birlikte en çok buff almış hero gibi görünüyor.
R artık hedeflere hasar verdiğinde Nasus'a SG vermek yerine zırh ve büyü direnci sağlıyor.
Nasus tam anlamıyla bir ezergeçer: Rakip takım için kaçınılmaz bir güç ve adeta bir bölüm sonu canavarı. Güçlü Sömürü Darbeleriyle oyunun ileri safhalarında yeterli hasar ortaya koyduğuna şüphe yok; ancak Nasus daha rakiplerine erişemeden katledildiği zaman bu gücün hiçbir anlamı yok. Bu yüzden, Nasus'a yeni bir hasar kaynağı vermek yerine Kumların Hiddeti'ni, Nasus'un çatışmanın en kızıştığı ana kadar hayatta kalmasını sağlayacak şekilde düzenliyoruz.
Q - Sömürü Darbesi
SOPAM VARİlave saldırı menzili artık R - Kumların Hiddeti yeteneğinin saldırı menziliyle birleşiyor. (Artık menzil 175 ⇒ 200.)
R - Kumların Hiddeti
KALDIRILDIKUM KILICI Artık Kumların Hiddeti ile verilen hasarı
saldırı gücüne dönüştürmüyor
YENİKUMDAN KALKAN Artık etkinleştirildiğinde 15/35/55 zırh ve büyü
direnci sağlıyor ve saniye başına ilave 1/2/3 zırh ve büyü direnci
kazanıyor (15. saniyede toplam 30/65/100 direnç)
Nunu
Lol 6.21 yaması ile bir önceki yamada gelen buff nerflenmiş oldu.
Tüket'in can güçlendirmesi azaldı.
6.20 Yaması'nda Nunu'nun Tüket yeteneğini güncellemiştik ama şimdi görüyoruz ki biraz abartmışız. Q yüklerinin sağladığı yeni ilave can miktarı, gerektiği gibi etki gösteren Yanardöver çarpanıyla (yaşasın giderilen hatalar) birleştiğinde Nunu'yu şıp diye fazlasıyla tanklaştırıyor. Bu yüzden rakipleri Nunu'yu arada bir katledebileceklerini hissedebilsin diye Nunu'nun can biriktirmesini biraz kırpıyoruz.
Q - Tüket
YÜK BAŞINA İLAVE CAN %3 ⇒ %2
Yorick
Yorick önceki yamada aldığı buff üzerine bir buff daha alıyor. 6.21 yamasında hem koridor aşamasında kolay minyon temizleme, base attığında rakip kuleye doğru ittirme yapma konusunda, hem de mid game aşamasında ayrık ittirme konusunda takımına ciddi bir takviyede bulunacağa benziyor.
Hanım, yakında hiç rakip minyon olmasa da çağrıldığı koridorda ilerliyor.
Yorick ayrık ittirmeye yönelik araçlara sahip olsa da bazen Sis'in Hanımı bunu anlamıyor sanki. Şu anda çağrıldığı sırada çevresinde minyon yoksa Yorick'in peşinden gezmeye başlıyor. Oysa Yorick minyon dalgasına kadar yürümek zorunda kalmadan da Hanım'ı ayrık ittirme yapmaya gönderebilmeli; bu yüzden Hanım'a bir pusula vermekte fayda gördük.
R - Adaların Ağıdı
DİKKATİN DAĞILMASIN Artık Yorick, Hanım'ı bir koridordayken
çağırdığı zaman Hanım o koridoru ilerletmeye başlıyor
Ziggs
Daha çok silver ve gold oyunlarında görmeye alıştığımız Ziggs'i
belki bu buff'la yüksek elo'lardada görebiliriz. Ziggs 6.21 yaması
ile bufflanan herolardan.
E mayınları daha sık çarpışma kontrolü yapıyor.
Bazen Ziggs'in mayın tarlasının üzerinden atıldığınızda isabet almıyordunuz. Bu öyle çok sık karşılaşılan bir durum olmasa da ortaya çıktığı zaman acayip tuhaf hissettiriyordu. Bu yüzden Sihirmayın Tarlası'nı, beklentileri karşılayacak şekilde düzenliyoruz.
E - Sihirmayın Tarlası
PATLAMA SAYACI Her 0,25 saniyede bir kontrol eder ⇒ Her 0,1
saniyede bir kontrol eder
LoL 6.21 yaması şampiyon güncellemeleri umarız daha keyifli oyunlar
oynamanızı sağlar.