Phil Spencer farklı konsollara dört Xbox oyununun geleceğini duyurdu
Xbox’ın başındaki isim Phil Spencer, dört Xbox oyununun yakında farklı konsollarda yer alacağını duyurdu.
Hangi oyunların bu geçişi yapacağı konusunda henüz bir bilgi verilmese de, bu adım platformlar arası erişilebilirliği artırma yönünde önemli bir adım olarak görülüyor. Oyuncular, Xbox’ın sahip olduğu başarılı oyunların başka konsollarda da yer alacak olmasını merakla bekliyor. Bu hamle, oyun dünyasında sınırları daha da genişletmeye yönelik bir yaklaşım olarak değerlendiriliyor.
Xbox oyunları farklı konsollara geliyor; ancak Xbox’ın “temel özel stratejisinde” bir değişiklik olmayacak. Phil Spencer, resmi Xbox Podcast’inde yaptığı açıklamada, dört Xbox oyununun farklı konsollara taşınacağını duyurdu. Bu oyunların hangileri olduğu henüz belirtilmedi; ancak Starfield veya Indiana Jones’un bu taşınma içerisinde yer almayacağı not edildi. Spencer’a göre bu oyunlar bir yıldan eski. Bazı oyunlar “topluluk odaklı” olacak. İki küçük oyun, diğer platformlara taşınacak; bunlar hiçbir zaman tam anlamıyla platform özel oyunları olarak tasarlanmadı. Spencer, gelecek beş ile on yıl içinde özel oyunların video oyun endüstrisinde giderek daha küçük bir yer kaplayacağını belirtti. Bu, son on yılda büyük çaplı oyunların birden çok platformda yayınlanmasına bakarak, büyük bir içgörü olmadığını ifade etti.
Phil Spencer farklı konsollara dört Xbox oyununun geleceğini duyurdu
Xbox Game Studios’un başındaki Matt Booty, bu dört oyunun farklı platformlara taşınacağını belirtse de, Games Pass’ın Xbox’tan ayrılmayacağını ekledi. Xbox Başkanı Sarah Bond, bu durumun Activision Blizzard oyunlarını da kapsadığını, bunlardan ilkinin 28 Mart’ta Game Pass’a gelecek Diablo 4 olduğunu belirtti.
Peki bu oyunların hangileri olduğunu ne zaman öğrenebiliriz? Görünüşe göre, tüm geliştiriciler zamanı geldiğinde kendi duyurularını yapacak. Dolayısıyla, gözlerimizi dört açıp beklemekten başka yapacak bir şey yok gibi görünüyor. Bu adım, Xbox’ın uzun vadeli sağlığını göz önünde bulundurarak her kararı nasıl aldığının bir göstergesi olarak kabul ediliyor. Bu strateji, oyun dünyasında daha fazla erişilebilirlik ve çeşitlilik sağlama yönünde atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.