Finale kalan vahşi yaşam fotoğrafları
Yabani kar tavşanı’ – Rosamund MAcfarlane, Birleşik Krallık, MemelilerYerli bir uzmanla birlikte İskoçya’da bir vadiye tırmanan Rosamund, diz boyunu aşan karın içinde saatlerce kalarak kar tavşanlarının ortaya çıkmasını beklemiş
Yabani kar tavşanı’ – Rosamund MAcfarlane, Birleşik Krallık, Memeliler Yerli bir uzmanla birlikte İskoçya’da bir vadiye tırmanan Rosamund, diz boyunu aşan karın içinde saatlerce kalarak kar tavşanlarının ortaya çıkmasını beklemiş
Büyük balıkçıl uyanışı’ – Zsolt Kudich, Macaristan, Kuşlar Danube nehri Macaristan’ın Gemenc ormanına taştığında, binden fazla balıkçıl göle gelerek beslendi. Danube’nin el değmemiş noktalarını fotoğraflama projesi olan Zsolt, Macaristan’ın balıkçıl popülasyonunun çoğunluğunu bir arada bulmaktan çok memnundu.
‘Komodo Judo’su’ Andrey Gudkov, Rusya, Amfibiler ve sürüngenler Çabuk ve beklenmeyen bir dövüştü. Andrey. birçok kez Endonezya’daki Komodo Ulusal Parkı’na gitmişti. Her seferinde, boyu 2 buçuk metreye kadar olan dünyanın en büyük kertenkelesi komodoların savaşına tanık olmak istemişti.
‘Derinden geldi’ – Fabien Michenet, Fransa, Sualtı Fabien, gününün büyük zamanını geceleri Tahiti’de dalış yaparak geçiriyor. Denizin altında yaşayan minik yaratıkların geceleri nasıl yukarı çıktığını görünce şaşkınlığa uğramış. Bu ahtapotla aynı hızda yüzerek onu rahatsız etmeden çektiği fotoğrafta onun göz göze geldikleri bir portresini yakalayabilmiş.
Sivri huzur’ – Floris van Breugel, Amerika Birleşik Devletleri, Kara ‘Ender bir fırsattı’ diyen Floris, hava koşullarını tahmin edebilen yol arkadaşına da minnettar olmuş. Bir kar fırtınasının geçmesini bekleyerek kar ayakkabılarını giyip Arjantin’in Los Glaciares Ulusal Parkı’na girmişler.
‘Leylek sanatı’ – Francisco Mingorance, İspanya, Şehirdeki vahşi hayat Beyaz leylekler yapay yapıların üstünde de, ağaçların üstünde oldukları kadar evlerinde hissediyorlar. Francisco, bu üç çift leyleğin İspanya’daki bir müzedeki sanatçı Wolf Vostell eserinin üstünde yaşadığını keşfetti.
Doğal çerçeve’ – Morkel Erasmus, Güney Afrika, Siyah-beyaz Morkel, siyah-beyaz fotoğraf tekniğini kompozisyonunu vurgulamak için kullanıyor. Anne fil kadrajına girdiğinde bacaklarının arasından yavrusu onun bacaklarının arasından da bir zürafanın göründüğü an deklanşöre basması gerektiğini anladı.
Goril bakımı’ – Marcus Westberg, İsveç, Fotoğraf gazeteciliği ödülü: Tek görsel 9 yaşındaki dağ gorili Ndeze, veterinerlerin 12 yaşındaki kadın arkadaşını Maisha’yı muayene edişini telaşlı gözlerle izliyor. Kongo’daki Virunga Ulusal Parkı doktorları hayvan kaçakçılarının elinden kurtulmuş gorilleri her yıl sağlık kontrolünden geçiriyor.
‘Köpek balığı sörfçüsü’ – Thomas P Peschak, Almanya/Günay Afrika, Fotoğraf gazeteciliği: tek görsel Güney Afrika’daki Durban’ın yakınındaki bu yer köpek balıklarını uzak tutan elektromanyetik düzeneği olan sörf tahtalarıyla sörf yapmak için güzel bir nokta. Sörfçüler zaman zaman köpek balıklarının hedefine takılsa da saldırdıkları çok az. Fotoğrafçı Thomas, baloncukları engellemek için tüpsüz dalarak bu ikilinin birlikteliğini fotoğraflamış. Sörfçü ve köpekbalığı yaklaşık iki saat beraber yüzmüşler..
‘Yılın Vahşi Hayat Fotoğrafçısı’ yarışmasının finalistlerinin çektiği fotoğraflar arasında denizlerin dibinden yaratıklar, güreşen komodo ejderhaları ve müthiş Patagonia manzaraları var. 96 ülkeden profesyonel ve amatör fotoğrafçılar tarafından dünyanın en büyüleyici fotoğraflarının yer aldığı 42 bin fotoğraf gönderdi. Fotoğrafçılık sektörünün tanınmış isimleri tarafından değerlendirilen fotoğraflar, yaratıcılık, sanatsallık ve teknik özelliklerine göre seçildi. Kategorilerin arasında memeliler, su altı, kuşlar, sürüngenler, kara, şehir içinde vahşi hayat ve siyah –beyaz fotoğraflar var. Ayrıca çocuklar için bir de 10 yaş altı grup oluşturuldu. İşte finale kalan vahşi yaşam fotoğrafları.
‘İçmek ya da içmemek’ – Carlos Perez Naval, İspanya, 10 yaş ve altı Carlos, California’daki Morro koyunda ailesiyle çıktığı tatilde bu iki tür arasındaki ilginç ilişkiye şahit oldu. Bir sincap grubu koyun bir kenarındaki taşların orada yaşıyor, onlara su veren yerliler tarafından besleniyordu. Carlos, martıların sincaplar için bırakılan suyu tekelleri altına aldığını farketti ve o anı fotoğrafladı.