Facebook, Apple meydan okudu, artık arkasında Çinli devler var
Meta, sanal gerçeklik platformu Quest OS'ü Asus, Lenovo gibi üçüncü parti şirketlerle işbirliği yaparak daha geniş bir kitleye açma kararı aldı.
Bu stratejik hamle, işletmelerin ve geliştiricilerin platform üzerinde daha fazla özelleştirilmiş deneyimler sunmasına olanak tanıyacak. Açık platform yaklaşımı, Meta'nın teknoloji ekosisteminde daha yenilikçi ve entegre çözümler geliştirilmesine zemin hazırlıyor. Bu işbirliği, hem kullanıcıların deneyimlerini zenginleştirecek hem de Meta'nın sanal gerçeklik alanındaki etkisini artıracak.
Karma gerçeklik endüstrisi için büyük bir hamle olarak, Meta bugün Quest işletim sistemini üçüncü parti şirketlere açtığını duyurdu ve bu şirketlerin kendi başlarına kulaklık üretmelerine olanak tanıdı. Bunu, bir şirketin hem donanımı hem de yazılımı inşa ettiği Apple modelinden, daha çok Android gibi donanımın serbestçe kullanıldığı bir ekosisteme taşıma gibi düşünebilirsiniz. Quest OS, "Meta Horizon OS" olarak yeniden markalanıyor ve bu noktada, ASUS'un Republic of Gamers (ROG) markası yeni "performans oyun" kulaklıkları üzerinde çalışıyor, Lenovo ise "üretkenlik, öğrenme ve eğlence" için cihazlar üzerinde çalışıyor. (Unutmayın, Lenovo aynı zamanda kötü karşılanan Oculus Rift S'i de inşa etmişti.)
Facebook, Apple meydan okudu, artık arkasında Çinli devler var
Meta, sınırlı sayıda Xbox "İlham verici" Quest kulaklığı üzerinde de çalıştığını belirtiyor. Microsoft ve Meta, yakın zamanda Xbox bulut oyunlarını Quest'e getirmek için de işbirliği yaptı. Meta, ayrıca Google'dan Google Play 2D uygulama mağazasını Meta Horizon OS'e taşımasını istiyor.
Karma gerçeklik, dijital deneyimleri ve fiziksel mekanları bütünleştirerek insanların bilgisayarlarla etkileşim şeklini dönüştürüyor ve yeni üretkenlik, öğrenme ve oyun seviyelerine ulaşılmasını sağlıyor," dedi Lenovo Başkanı ve CEO'su Yuanqing Yang bir açıklamasında. "Geçmişteki başarılı ortaklığımızdan yola çıkarak, Lenovo, Meta Horizon OS ile kişisel bilgisayar inovasyonu ve liderliğimizi birleştirerek, karma gerçeklikte sanal ekranlar, uzaktan varlık, içerik tüketimi ve daldırıcı eğitim gibi yeni kullanıcı senaryolarının benimsenmesini hızlandırıyor.