Threads adeta mum gibi eriyor

Mark Zuckerberg’in yeni sosyal medya projesi Threads, fırtına gibi başladığı macerasında adeta mum gibi erimeye başladı.

Son dönemin sosyal medya fenomeni olan Threads, popülerliğini koruyamıyor. Threads, Twitter'a bir alternatif olarak ortaya çıktığında eleştirilen bir dönemde Twitter'ın karşısında büyük bir avantaj elde etmişti. Bu avantajını kullanarak kısa süre içerisinde 100 milyon kullanıcıya ulaştı. Ancak bu başarılı dönem uzun sürmedi. Son günlerde aktif kullanıcı sayısında büyük bir düşüş yaşandığına dair haberler ortaya çıkmaya başladı. Meta'nın CEO'su Mark Zuckerberg, bu iddiaları reddetti ve Threads platformunun her geçen gün daha popüler hale geldiğini belirtti. Ancak analiz şirketleri Similarweb ve Sensor Tower, bu konuda farklı düşünüyor.

Threads'in piyasaya sürüldüğü ilk günlerde günlük aktif kullanıcı sayısı 49 milyona ulaşmış, ardından kısa bir süre içinde 100 milyonu aşmıştı. Ancak en son verilere göre bu sayı 9.6 milyona geriledi. Kullanıcıların platformda geçirdiği süre de azaldı. Similarweb analizlerine göre, 6 Temmuz'da kullanıcılar platformda günlük ortalama 14 dakika zaman geçirirken, 1 Ağustos'ta bu süre sadece 2.3 dakika olarak kaydedildi.

Threads adeta mum gibi eriyor

Sensor Tower'in analizlerine göre de durum pek iç açıcı değil. Bu analizlere göre aktif kullanıcı sayısı her gün yaklaşık yüzde 1 azalıyor. Özellikle 5 Temmuz'dan 31 Temmuz'a kadar olan dönemde yüzde 82'lik bir düşüş yaşandı.

Twitter'ın yeni adı X olarak bilinmekte ve bu platform, Elon Musk'ın kararlarıyla sıkça eleştiriliyor. Bu nedenle Threads ve Twitter arasındaki rekabetin nasıl sonuçlanacağını öngörmek zor. Ancak şu anda Threads'in bu rekabette geride olduğunu söylemek mümkün.

WhatsApp güvenlik önlemlerine bir yenisini daha ekliyor
Instagram’ın yeni özelliği “DM’den yürüyenleri” tarihe karıştırabilir
Dragon Age: The Veilguard İncelemesi – Aksiyon, keşif ve macera
Sonraki Haber