LeBron James en büyük mağlubiyetini aldı, bu çok şeyi değiştirecek

LeBron James'in dövmeleri hakkında açılan dava, Take-Two'nun zaferiyle sonuçlandı. Şirket, ünlü basketbol yıldızının dövmelerinin kullanımı üzerine açılan hukuki mücadeleyi kazanarak, sanal dünyadaki temsillerinde bu dövmeleri kullanma hakkını korumuş oldu.

Bu karar, oyun endüstrisi ve telif hakları açısından önemli bir örnek teşkil ediyor, zira bu tür dövmelerin dijital ortamda kullanımı giderek daha fazla dikkat çekiyor.

Take-Two Interactive Software şirketi, LeBron James’in dövmeleri üzerine açılan telif hakkı davasında zafer kazandı. Bir Ohio mahkemesinde geçen hafta boyunca süren dava sonucunda jüri, Take-Two'nun, James ile şirket arasındaki anlaşmadan türeyen zımni bir lisans ile bu dövmeleri yeniden oluşturma hakkına sahip olduğuna karar verdi. 2017 yılında başlayan ve James’in 2016 ile 2020 yılları arasındaki NBA 2K serisindeki dövmelerinin kullanılmasını içeren dava, tarafların uzun süren hukuki mücadelesine son noktayı koydu.

Take-Two'nun avukatı Dale Cendali, verilen karardan duyduğu memnuniyeti ifade ederek, bu kararın eğlence sektörü için önemli bir dönüm noktası olduğunu vurguladı. Cendali, ayrıca bu kararın, dövmeleri olan bireylerin bu dövmeleri gösterme özgürlüğü açısından da önemli olduğunu belirtti. Kararın aksi yönde olması durumunda, insanların dövme yaptırmaktan çekinebileceğini ve bu durumun dövme sanatının gelişimini olumsuz etkileyebileceğini ekledi.

Hayden'in avukatı Todd Tucker, Take-Two'nun Hayden'in eserlerini oyun için “birebir kopyaladığını” savundu. Ancak mahkeme, LeBron James'in dövmelerinin, oyun içinde çok küçük bir yüzdeyi temsil ettiği ve James’in kendi benliğini lisanslama yetkisinin tartışılmaz olduğu yönünde bir karara vardı. Cendali, LeBron James’in NBA Oyuncular Birliği üzerinden kendine ait imajın kullanım haklarını Take-Two'ya lisansladığını ve bu nedenle davanın James için Take-Two'dan daha fazla önem taşıdığını belirtti.

LeBron James en büyük mağlubiyetini aldı, bu çok şeyi değiştirecek

Bu dava, bir dövme sanatçısının, bir kişinin vücuduna kalıcı olarak işlediği sanat eserlerinin telif haklarına sahip olup olamayacağına dair geniş çaplı bir tartışmayı da beraberinde getirdi. Dövme sanatçıları ve video oyun şirketleri arasında bu tür konular yıllardır dava konusu olmaktadır ve hâlâ kesin bir yasal uzlaşıya varılamamıştır.

Take-Two daha önce de sporcuların dövmeleri nedeniyle dava edilmişti. 2016 yılında, Solid Oak Sketches adlı şirket, LeBron James, Kobe Bryant, DeAndre Jordan, Eric Bledsoe ve Kenyon Martin'in dövmeleri üzerinden Take-Two'ya dava açmıştı. Take-Two bu davayı, dövmelerin adil kullanım kapsamında değerlendirildiği 2020 yılında kazandı. Ancak 2022'de, WWE güreşçisi Randy Orton’ın dövmelerini yapan dövme sanatçısı Catherine Alexander tarafından açılan bir dava, Take-Two'nun aleyhine sonuçlandı ve Alexander, dövmelerin WWE 2K oyunlarında kullanılması nedeniyle 3.750 dolar tazminat kazandı.

Hayden, LeBron James, Danny Green ve Tristan Thompson'un NBA 2K21 oyunundaki dövmelerinin kullanımı ile ilgili başka bir dava daha açtı. Bu dava, devam eden hukuki süreçler neticesinde karara bağlanacak.

Bu tür davalar, dövme sanatı ve dijital temsiller arasındaki ilişkiyi, özellikle de telif hakları ve imaj lisanslama konularında, sorgulamamıza neden oluyor.

WhatsApp'ın yeni özelliği tepki çekti, virüs bulaşmasını kolaylaştırıyor
TikTok Amerika'ya meydan okudu, bir özellik daha geliyor
Uçan araba hayali gerçek oluyor, yaparsa Çinliler yapar
Sonraki Haber