Nintendo, Switch oyunlarıyla tanınan stüdyoyu bünyesine kattı

Nintendo, Embracer Group'tan Shiver Entertainment stüdyosunu satın alarak oyun portföyünü genişletiyor.

Nintendo, Embracer Group'tan Shiver Entertainment stüdyosunu satın alıyor. Bu satın alma, Embracer Group'un dağınık oyun imparatorluğunu bölüp bazı varlıklarından vazgeçmesi sırasında gerçekleşiyor. 2012 yılında kurulan Shiver Entertainment, genellikle oyunları Switch’e uyarlamakla tanınıyor. Bu uyarlamalar arasında Scribblenauts serisi ve Hogwarts Legacy gibi popüler oyunlar da bulunuyor. Nintendo, bu butik ölçekli stüdyoyu tamamen bünyesine katacak ve Shiver, Switch portları ve çeşitli platformlar için yazılım geliştirmeye devam edecek.

Japon oyun devi, küçük stüdyoları ve geliştiricileri satın almasıyla pek tanınmıyor. Ancak bu anlaşmayı duyururken, "yüksek seviyede kaynakları güvence altına almak ve yazılım geliştirme yeteneklerini artırmak" amacıyla bu adımı attığını belirtti. Nintendo’nun Shiver'ı satın alması, Switch platformuna olan bağlılığını da gösteriyor. Bu platform, önümüzdeki yıllarda şirketin ana iş kolu olarak kalmaya devam edecek.

Nintendo Life'a göre, Nintendo bu satın alma kararıyla aynı zamanda Shiver'ın yetenekli ekibini de bünyesine katmayı hedefliyor. Stüdyonun CEO’su John Schappert, sektörün deneyimli isimlerinden biri. Schappert, daha önce Xbox Live ve Xbox platform yazılımı ile Microsoft Game Studios’un başındaydı. Ayrıca, Electronic Arts ve Zynga’da operasyon direktörü olarak görev yapmıştı. Nintendo, bu stüdyo için ne kadar ödeme yaptığını açıklamadı, ancak bu satın almanın şirketin mali durumuna önemli bir etkisi olmayacağını belirtti. "Satın alma, bu mali yılın sonuçları üzerinde sadece küçük bir etki yaratacak" ifadesiyle anlaşmanın finansal boyutuna dair bir ipucu verdi.

Bu hamle, Nintendo'nun uzun vadeli stratejisinin bir parçası olarak değerlendiriliyor. Şirket, oyun portföyünü genişletmek ve daha fazla kullanıcıya ulaşmak için bu tür stratejik satın almalara yöneliyor. Shiver Entertainment’ın Nintendo'nun bünyesine katılması, bu hedef doğrultusunda önemli bir adım. Nintendo’nun bu hamlesi, şirketin oyun sektöründeki konumunu güçlendirme çabalarının bir parçası olarak görülebilir. Bu adım, Nintendo'nun daha fazla kaliteli içerik sunma ve oyun severlere daha zengin bir deneyim yaşatma misyonunu pekiştiriyor.

Özetle, Nintendo’nun Shiver Entertainment’ı bünyesine katması, hem mevcut oyun portföyünü genişletme hem de yeni yetenekleri ekibine katma stratejisini yansıtıyor. Bu satın alma, şirketin uzun vadeli büyüme hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Nintendo’nun bu stratejik hamlesi, oyun sektöründe rekabet gücünü artırma ve yenilikçi içeriklerle kullanıcıları etkileme amacı taşıyor.

Microsoft yakında Minecraft'a gerçek zamanlı tavsiyeler veren yapay zeka Copilot'u ekliyor
Fortnite’ın yeni sezonu Fallout, Mad Max ve X-Men temalarını bir araya getiriyor
Bu fiyatı görünce şok olacaksınız, işte Renault Clio fiyat listesi
Sonraki Haber