Microsoft'tan yapımcılara AI izni geldi

Xbox, geliştiricilerin oyun oluşturmak için kullanabileceği üretken bir yapay zeka araç seti oluşturmak için Inworld AI adlı bir startup ile iş birliği yaptı.

Bu, Microsoft'un sahibi olduğu markanın "yaratıcılara diyalog, hikaye ve görev tasarımı konusunda yardımcı olabileceğini ve onları güçlendirebileceğini" söylediği çok yıllı bir işbirliği. Ortaklar özellikle, insanların üretken yapay zeka sohbet robotlarına fikirlerini yazıp karşılığında ayrıntılı komut dosyaları alabilmeleri gibi, istemleri ayrıntılı komut dosyalarına, diyalog ağaçlarına, görevlere ve diğer oyun öğelerine dönüştürebilecek bir "Yapay Zeka tasarımı yardımcı pilotu" geliştirmeyi amaçlıyor. Ayrıca geliştiricilerin gerçek oyunlarına takabilecekleri ve oyuncuların ilerledikçe yeni hikayeler, görevler ve diyaloglar oluşturmalarına olanak tanıyan bir "AI karakter çalışma zamanı motoru" üzerinde çalışacaklar.

Inworld'ün web sitesinde, teknolojisinin "farklı kişiliklere ve bağlamsal farkındalığa sahip, dünyanın içinde kalan karakterler yaratabileceği" belirtiliyor. Görünüşe göre geliştiricilere "büyük dil modellerinin (LLM'ler) ötesine geçen AI NPC'ler için tamamen entegre bir karakter motoru" sağlayabilir.

Microsoft'tan yapımcılara AI izni geldi

Geliştiriciler bu yeni araçlara karşı anlaşılır bir şekilde ihtiyatlı davranıyorlar. Yaratıcılar arasında, şirketlerin çalışmalarını izinsiz olarak üretken yapay zekayı eğitmek için kullanması konusunda artan endişeler var; hatta aralarında John Grisham ve George R.R. Martin'in de bulunduğu bir grup yazar, şirketi telif haklarını ihlal etmekle suçlayarak OpenAI'ye dava açtı. Ve elbette, geliştiricilerin maliyetleri azaltmak için yazarları ve tasarımcıları işten çıkarmaya karar verebilecekleri yönünde sürekli mevcut bir endişe var.

Ancak Xbox, bu araçların "geliştiricilerin vizyonlarını gerçekleştirmelerini, yeni şeyler denemelerini, günümüz oyun dünyasının sınırlarını zorlamalarını ve oynanışı, oyuncu bağlantısını ve daha fazlasını geliştirmek için deneyler yapmalarını kolaylaştırabileceğine" inanıyor.

Blizzard'ın bir sonraki World of Warcraft genişletmeleri üç bölümden oluşacak
Microsoft, baskılar sonucu geri adım atmak zorunda kaldı
Dragon Age: The Veilguard İncelemesi – Aksiyon, keşif ve macera
Sonraki Haber