Korkunç canavarın nasıl tasarlandığı ortaya çıktı
Elden Ring'in yeni DLC'sinde yer alan korkutucu "Dans Eden Aslan" bossu, aslında iki büyük adamın içinde olduğu bir kostümden ibaret. Bu ilginç detay, oyunun gizemli ve yaratıcı dünyasına olan hayranlığı artırıyor.
Elden Ring'in devasa Shadow of the Erdtree genişlemesi Cuma günü yayınlandı ve oyuncular hemen detayları araştırarak bazı ilginç bulgulara ulaştılar. DLC'nin ilk büyük düşmanı olan İlahi Canavar Dans Eden Aslan, rüzgar, yıldırım, buz ve kendi devasa vücudunu kullanarak oyuncuları yok eden korkutucu bir yaratık. Ancak, YouTuber BonfireVN'nin keşfiyle bu zorunlu boss'un aslında iki büyük adamın bir kostüm içinde olduğunu öğrenince korkutuculuğu biraz azaldı.
BonfireVN'nin videosunda, bir kişinin aslanın başını ve diğerinin arka kısmı yönettiği görülüyor. Video, neredeyse çıplak olan boss'un ön kısmının elemental saldırılar gerçekleştirdiğini ve havada kıvrılarak oyuncuya saldırdığını gösterirken, arka kısmı manyetik bir bağlantı gibi takılıyor. Oyun geliştiricilerinin işleri yürütmek için her türlü hileyi kullandıkları bilinir, ancak bu hile konsept olarak mantıklı görünüyor. 80 Level'ın belirttiği gibi, bu durum Çin geleneğindeki aslan dansına uygun; iki kişinin bir kostüm giyerek büyük kedinin hareketlerini taklit ettiği bir dans. Bir kişi başı, diğeri ise vücudu kontrol eder, ancak Elden Ring'deki boss kadar kıvrak değildirler.
Bu arada, 40$'lık Shadow of the Erdtree DLC'si şimdiden büyük bir başarı elde etti. Elden Ring (DLC dahil) yalnızca Steam'de hafta sonu boyunca 780.000 eşzamanlı oyuncu sayısına ulaştı. Bu rakamlar, 2022 başlarında piyasaya çıktığında neredeyse bir milyon eşzamanlı oyuncuya ulaştığı dönemden beri görülmemişti. Elden Ring şimdiye kadar 25 milyondan fazla kopya sattı ve tüm zamanların en çok satan oyunlarından biri haline geldi.
Shadow of the Erdtree eleştirmenlerden neredeyse oybirliğiyle övgü aldı, ancak birçok oyuncu zorluğunu fazla buldu ve bu nedenle Steam'de olumsuz yorumlarla bombaladı. Elden Ring'in yaratıcıları ise bu eleştirilere net bir mesaj veriyor: "Kendinizi geliştirin." From Software başkanı ve Elden Ring yönetmeni Hidetaka Miyazaki, The Guardian'a yaptığı açıklamada, "Eğer oyunu herkesin oynayabilmesi için tasarlasaydık, zorluk seviyesini daha da düşürürdük. Ancak bu doğru yaklaşım olmazdı. Bu engelleri aşmaktan elde edilen başarı duygusu, oyunun deneyiminin temel bir parçasıdır. Zorluğu düşürmek, oyunun bu sevincini ortadan kaldırırdı ki, bu da oyunun kendisini bozardı." dedi.